سخنرانی شهردار در نشست شهرداران شمال استان

💢 بیانات مهم دکتر محمدی شهردار محترم در نشست شهرداران شمال استان در تشریح اقدامات و رویکرد مجموعه شهرداری کوهبنان

 

✨ دکتر احمد محمدی شهردار کوهبنان:

 

🔸 شهر کوهبنان به عنوان یک شهر گردشگری و تاریخی در سطح استان سرآمد می باشد و رویکرد ما در این دوره مدیریت شهری، توسعه شهر کوهبنان بر مبنای گردشگری و زیرساخت های شهری بوده است.

 

🔹 در مرکز شهر کوهبنان مجموعه تاریخی و گردشگری ارزشمند مقبره آخوند و پارک کوهستانی خواجه خضر با چند اثر تاریخی شاخص با ثبت ملی وجود دارد،که از یکسال گذشته تمرکز و تلاش خود را به کار بسته ایم تا این مجموعه به یک محور گردشگری تبدیل شود .

 

🔸شاهکارهای طبیعی و تاریخی فرصتی برای رونق صنعت گردشگری است،طی سال های گذشته تمرکز چندانی در حوزه گردشگری شهر کوهبنان صورت نگرفته است و بسیاری از ظرفیت و پتانسیل ها مسکوت مانده اند،تبدیل شدن این محور به یک محور گردشگری این پتانسیل را دارد که به جذب گردشگر خارجی کمک کند.

 

🔸 در ابتدا احداث گذر مارکوپولو در نزدیکی این مجموعه گردشگری در دستور کار قرار گرفت ؛ آسفالت و بازگشایی این بولوار انجام شد و یک قفل ترافیکی چندین دهه شهر کوهبنان در نزدیکی این مجموعه گردشگری که تلفات مالی و جانی هم داشته است با صرف اعتبار چند صد میلیون تومان باز شد .

 

🔹 همچنین از یکسال گذشته رسیدگی ویژه به پارک بزرگ مقبره آخوند در دستور کار قرار گرفته است که با صرف اعتبار ۲ میلیارد تومان اقدامات زیادی انجام شده است و اقدامات ادامه دارد تا این پارک با یک اثر تاریخی شاخص در سطح استان و کشور سرآمدتر از گذشته شود ،موانع و مشکلات مانده از قبل باعث خلل در ادامه روند تکمیل پارک مقبره آخوند شده است که به محض رفع موانع ،مجدد این پروژه فعال خواهد شد .

 

🔸 رسیدگی و بهسازی پارک کوهستانی خواجه خضر نیز در دستور کار می باشد تا این پارک کوهستانی با چندین آثار تاریخی به بهترین وجه ممکن بازسازی شود و در مجموع رویکرد ما تبدیل این محور به یک محور گردشگری جهت جذب گردشگر و رضایت شهروندان است .

 

🔹 در بحث توسعه زیرساختها ،در بحث آسفالت اقدامات گسترده ای انجام شده است ،حجم زیاد کوچه های خاکی و آسفالت فرسوده معابر،خوشایند شهر تاریخی و گردشگری کوهبنان نمی باشد .

 

🔸 با وجود اینکه شهرداری کوهبنان یک شهرداری با منابع داخلی ضعیف است و بسیاری از شهرداری های کم درآمد از دریافت قیر رایگان بابت هزینه بالای زیرسازی و پخت و توزیع آسفالت خودداری کرده بودند اما به دلیل نیاز شهر کوهبنان و پاسخگویی به مطالبات مردم ، پیگیر جذب قیر شدیم و با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد تومان برای اولین بار آسفالت کوچه های بیشمار خاکی و چند معبر اصلی را در دستور کار قرار دادیم و حاضر شدیم در یکسال عمده فعالیت ما آسفالت باشد و سایر پروژه ها تعطیل شود.

 

🔹 رسیدگی و پاسخگویی به سایر نیازهای شهر نیز در دستور کار بوده است ؛غسالخانه شهر کوهبنان که در یک بیابان بدون امکانات و فضاسازی احداث شده بود ،گازکشی آن به طول ۱۵۰۰ متر لوله گذاری و محوطه سازی غسالخانه به متراژ هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفته است ،همچنین زیباسازی ورودی شهر از سمت کرمان نیز در دستور می باشد و این اقدامات عمرانی مراحل پایانی را طی می کند .

 

🔹 نورپردازی المان ها و آثار تاریخی سطح شهر در دستور کار است و در بحث رنگ آمیزی جداول و نظافت شهر برای اولین بار اقدامات گسترده ای انجام شده است که بارندگی اخیر مشکلاتی را ایجاد کرده است که درصدد رفع آن می باشیم .

 

🔸 در بحث توسعه و زیباسازی آرامستان اقدامات زیر بنایی زیادی از جمله خرید سه هزار متر مربع زمین و رنگ آمیزی و بهسازی جداول و لکه گیری معابر آن انجام شده است .

 

✳️لینک کانال شهر و شهروند در ایتا👇

 

https://eitaa.com/joinchat/417857767C85dfe69874

 

📝 روابط عمومی شهرداری کوهبنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *