عده‌ای نباید نفرت از آمریکا و دشمنان را کمرنگ کنند

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نفرت از آمریکا و دشمنان اسلام از جمله آرمان‌های شهداست و کسانی نباید در پی این باشند که این نفرت را کمرنگ کنند.
عده‌ای نباید نفرت از آمریکا و دشمنان را کمرنگ کنند

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نفرت از آمریکا و دشمنان اسلام از جمله آرمان‌های شهداست و کسانی نباید در پی این باشند که این نفرت را کمرنگ کنند.

به گزارش کوهبنان امید: آیت‌الله سیداحمد خاتمی جمعه شب در یادواره شهدای کوهبنان اظهار داشت: آیندگان برای هر شهر و دیاری شناسنامه‌ای را تنظیم می‌کنند و ایثارگران و فداکاران شناسنامه آن شهر هستند، لذا شناسنامه کوهبنان ۱۷۴ شهیدی است که تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی ادامه داد: ۳۰۰ شهید زنده، حدود ۱۸ آزاده دوران دفاع مقدس و ۱۵ هزار رزمنده‌ای که نوبت به نوبت در جبهه‌ها حضور داشتند خود از افتخارات این دیار است، لذا یادمان ۱۷۴ شهید و هفت شهید گمنام شهرستان کوهبنان گویای این حقیقت است که شهدا فراموش نشده‌اند.

امام جمعه موقت تهران به مقام شهادت اشاره و بیان کرد: جابربن عبدالله انصاری فرزند شهیدی است که پدرش در جنگ احد به شهادت رسید و خداوند بی‌پرده با او صحبت کرد و از آرزویش پرسید و این شهید گفت، ای کاش یک‌بار دیگر به دنیا برگردم تا در رکاب پیامبر خدا به شهادت برسم.

خاتمی با بیان اینکه مجالس شهدا مجالس بیعت با آرمان شهداست، تصریح کرد: اگر این مجلس نباشد، کم کم آرمان‌های شهدا فراموش می‌شود، لذا شاهدیم که مقام معظم رهبری بر برپایی مجالس شهدا تاکید دارند و آن را کمتر از شهادت نمی‌دانند.

وی بیعت با آرمان عشق به خدا، بیعت با اهل بیت، بیعت با آرمان ولایتمداری، بیعت با شهیدان و همچنین نفرت از آمریکا و دشمنان اسلام را از خواسته‌های شهدا و مجالس شهدا دانست و افزود: سرنوشت سرافراز با بندگی خداوند و سرنوشت سعادتمندانه در نماز جمعه و جماعت رقم می‌خورد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان با پاکی و عفت می‌توانند سفره شهادت را باز بگذارند، چراکه حضرت علی (ع) فرمود اجر رزمنده شهید بالاتر از جوان پاک نیست، چون جوانان پاک فرشته‌های روی زمین هستند پس تلاش کنیم در همه حال بنده خداوند باشیم.

وی بر عشق به اهل بیت و توسل به آنان تاکید داشت و افزود: مجالس دعا را فراموش نکنیم و در مجالس عزا با عشق شرکت کنیم به زندگی‌نامه و وصیتنامه شهدا توجه خاص داشته باشیم و ببینیم که در تمام آنها بر این جمله تاکید شده که امام را تنها نگذارید.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: راه شهدا راه ولایتمداری بود، چون امام عاشق شهیدان بود و کلمات گهرباری را بیان کرد پس باید ولایتمداری را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم و ولایت شعاری نباشیم و تا آخرین نفس و قطره خون ولی و مقتدای خویش را رها نکنیم.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری از هر سه قوه حمایت می‌کنند این خط امام است ما هم باید حامی باشیم، اما مقام معظم رهبری می‌فرماید، «انتقاد سازنده باید باشد چون تخریب نیست و در انتقاد سازنده باید نقاط مثبت مد نظر باشد».

خاتمی عنوان کرد: تخریب هیچ قوه و نهادی از نهادهای نظام صحیح نیست، چون خدمت به کشور می‌کنند و باید تقدیر کرد، اما بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب فتنه خط قرمز کشور است، فتنه‌ای که داشت کشور را بر باد می‌داد، لذا فرماندهان جنگ گفتند که هشت ماهه فتنه از هشت سال جنگ سخت‌تر بود، چون آمریکا، انگلیس، منافقان، رژیم صهیونیستی، سلطنت‌طلب‌ها و… از جریان فتنه حمایت کردند و این نشانه‌ای است که اردوگاه فتنه‌گران اردوگاه ضد ولایت بوده است.

خاتمی گفت: حساب سران فتنه با بدنه جدا است، شخصی که در انتخابات به آنان رأی داده نباید تا پایان عمر سرکوفت بخورد، زیرا آن چه مهم است اینکه با ولایت باشیم اگر جایی اشتباه کردیم روی اشتباه خود لجبازی نکنیم این را به سران فتنه هم می‌گوییم که بگویند، اشتباه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تقلب رمز اغتشاش بود، اما ولایتمداری خط روشنی است از طرفی ما با دعوای بین مردم موافق نیستیم با صفا موافقیم به ویژه جوانان را باید با آغوش باز پذیرا باشیم.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در آستانه هفته وحدت قرار داریم هفته‌ای که بر وحدت بین شیعه و سنی تاکید داریم و می‌گوییم باید به مشترکات بچسبیم و در مقابل دشمن بایستیم اما در جامعه‌ای که قانون اساسی، ولایت فقیه و خط امام را قبول دارند باید با صفا در کنار هم زندگی کنند، اعتقادی به تقسیم‌بندی‌های سیاسی و جناحی ندارم، چون این تقسیم‌بندی دیگران است، اما ما باید به اصل ولایت توجه کنیم.

وی خطاب به جوانان توصیه کرد: مواظب باشید فدای جاه‌طلبی دیگران نشوید و از شما برای رسیدن به قدرت استفاده ابزاری نکنند، چراکه راه سعادت فقط راه ولایت و همدلی یک ضرورت حتمی برای کشور است، دعواها عقب‌ماندگی‌ها را در پی دارد و به ضرر مردم است، پس مواظب باشید، اختلاف سلیقه‌ها سبب جدایی‌ها نشود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت بین مردم و مسئولان و بالعکس باید ملموس باشد، چون مسئولان از جنس مردم هستند که از صدر تا ذیل با رأی مردم انتخاب می‌شوند پس اداره یک کشور با بازی‌هایی که بعضی از کشورهای دنیا از جمله عربستان سعودی در کاهش قیمت نفت انجام می‌دهند، سخت است، چون بودجه کم می‌شود و مردم باید در مسیر خدمت مسئولان را کمک کنند چون این آرمان شهداست.

وی ادامه داد: نفرت از آمریکا و دشمنان اسلام از جمله آرمان‌های شهدا است که آنان با تمام وجود شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم سر می‌دادند، چون از استکبار نفرت داشتند، پس کسانی نباید در پی این باشند که این نفرت را کمرنگ کنند، چون این مشی قرآن است و حضرت امام (ره) به مردم یاد داد که نفرت خود را از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس اعلام دارند و امروز هم به فضل خداوند همان خط و همان نفرت ادامه دارد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مذاکرات در همان چارچوبی که مقام معظم رهبری مشخص کردند، ادامه دارد، آنها به ذلت این ملت امیدوار هستند، اما این آرزو را به گور خواهند برد، زیرا شعار این ملت هیهات من‌الذله است.

وی در پایان تاکید کرد: فقط نسخه مقاومت در برابر استکبار جواب می‌دهد، لذا مردم ایران اسلامی از ۱۹ دی ماه تا ۲۲ بهمن ایستادگی کردند و شعار مرگ بر شاه را سر دادند تا اینکه شاه را به سوی مرگ فرستادند./فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *