طرح تفکیک دورریختنی ها از مبدا در شهر کوهبنان

یاسر محسنی شهردار کوهبنان بیان داشت: اهمیت و تاثیر بسزای محیط زیست بر زندگی انسان بر کسی پوشیده نمی باشد.تاثیر شگرف محیط پاک بر روح و روان آدمی و نقطه مقابل آن نابودی طبیعت و وارد آمدن صدمات وزیان های جبران ناپذیر به حیات بشریت، به خوبی بیانگر اهمیت این موضوع می باشد.

محسنی اذعان داشت سوای از تاثیر عوامل طبیعی در تخریب محیط زیست، انسان ها در این میان با برخی اعمال ناشایست چون ریختن زباله علاوه بر گرفتن چهره ی زیبا وسالم از محیط زیست روند تخریب آن را سرعت می بخشند. وی افزود برخی زباله ها را می توان طلای کثیف نام نهاد چرا که با بازیافت و مدیریت صحیح بر کارکردهای مثبت آن،می توان در راستای اهداف زیست محیطی و ..استفاده و بهره برداری بهینه از آنها کرد.

وی خاطر نشان کرد طرح تفکیک دور ریختنی ها ازمبدا در یک ماهه ی اخیر توسط شهرداری برنامه ریزی و در حال اجرا می باشد.هدف از این طرح،توسعه و ارتقای حس تعلق به محیط زیست شهری و بهره برداری بهینه از زباله های قابل بازیافت می باشد که این مهم با فرهنگ سازی تفکیک دور ریختنی ها از مبدا تحقق می پذیرد.
شهردار کوهبنان ادامه داد یقینا پیاده سازی و تداوم همیشگی این طرح نیازمند فرهنگ سازی عظیمی در سطح شهر می باشد که درآغازین کار به صورت محله به محله قابل اجرا و جهت فرهنگ سازی، قشربانوان و مادران گرامی مدنظر ماهستند.

محسنی افزود بانوان به عنوان تاثیر گذارترین فرد در خانواده در واقع مدیران اصلی خانه نیزهستند و قطعا می توانند در تفکیک مواد و بحث تفکیک دورریختنی ها از مبدا و ارتقای حس مسولیت پذیری نسبت به پسماند و مقوله ی مهم صرفه جویی کمک شایانی داشته باشند.
یاسر محسنی شهردار کوهبنان بیان داشت در اطلاعیه ی اول این طرح راهکارهای تغییر رفتار مطرح شده است که با ارایه ی توضیحاتی چگونگی تفکیک و طبقه بندی دورریختنی ها به مواد مصرفی،پلاستیکی، شیشه ای ،فلزی و آلومینیومی و کاغذی بیان شده است.

شهردار کوهبنان خاتمه داد امید داریم با اجرای گسترده ی این طرح در شهر کوهبنان، با رویکرد توسعه ی محیط زیست سالم بانگاهی برگرفته از ارزش ها وباورهای دینی چون صرفه جویی، قناعت و پاکیزگی، گامی در راستای توسعه و سلامت محیط زیست برداریم.

انتهای پیام/

صدیقه ایزدی خبرنگار شهرستان کوهبنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *