شهردار کوهبنان:غرفه ی بازیافت با هدف توسعه وترویج فرهنگ تفکیک زباله راه اندازی می شود

درپی راه اندازی غرفه ی بازیافت شهرداری,یاسر محسنی شهردار کوهبنان درگفت وگو با روابط عمومی شهرداری, بیان داشت: ضرورت های زندگی سالم ایجاب می کند روش های مدیریت شهری تغییر و براساس نیاز جامعه بشریت بهبود یابد.متاسفانه دفع غیر بهداشتی زباله در شهرها  وتاثیرات سوء ناشی از تخلیه ی بی رویه ی زباله, سبب آسیب رساندن به طبیعت وزندگی انسان ها می شود و مشکلات عدیده ای را پدید می آورد.

وی ضمن اشاره به طرح تفکیک زباله از مبدا افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا سبب می شود که زباله بدون ورود به محیط زیست, در مبدا به زباله های خشک وتر تفکیک وهرکدام جهت استفاده وبازیافت به کارخانه های مربوطه انتقال یابد.

شهردار کوهبنان گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا ,اهداف خوبی چون آموزش وبالابردن آگاهی مردم در ارتباط با کاهش تولید زباله ,مشارکت شهروندان در دفع بهداشتی زباله ,اطلاع رسانی از فواید بازیافت و تشویق مردم به تفکیک پسماندهای خشک وتر را در برمیگیرد که شهرداری کوهبنان از چند ماه  ی اخیر تلاش برآن داشته  تا با اجرای این طرح گامی در راستای حفظ محیط زیست و پاکسازی آن از زباله های غیربازیافت بردارد.

یاسر محسنی  اظهار داشت”: در فاز دوم اجرای  طرح تفکیک زباله از مبدا ,نصب ایستگاه ثابت جهت تفکیک  زباله و دریافت پسماند خشک  در دستور کار قرار گرقت که نهایتا غرفه ی بازیافت با هدف توسعه وترویج فرهنگ تفکیک زباله بین شهروندان,  در یک نقطه از شهربرپا شد.

وی در پایان گفت: شهروندان گرامی می توانند با تفکیک زباله در منزل ,پسماند های خشک خود را به غرفه ی بازیافت شهرداری تحویل دهند و در ازای آن مواد شوینده, پاکت زباله و.. دریافت کنند.

 

__۱_۲۰۱۲۱۲۳۰_۱۶۵۵۴۹۵۳۹۵

2 Responses

  1. در صورتی که در شهر کوهبنان شهرک هایی با جمعیت ۲۰۰ الی ۳۰۰ خانوار ساکن باشند می توان از غرفه های خوددریافت هم استفاده نموده و هزینه انجام کار را پایین آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *