رئیس شورای شهر:شهرداری کوهبنان ۴۵۰ میلیون تومان بدهکاری دارد
 

 رئیس شورای شهر:شهرداری کوهبنان ۴۵۰ میلیون تومان بدهکاری دارد

رئیس شورای شهر کوهبنان گفت: شهرداری کوهبنان بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان بدهکاری دارد.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی کوهبنان به نقل از فارس ، محمود تهامی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار کوهبنان به بیان وضعیت شهرداری این شهر پرداخت و اظهار داشت: بودجه ‌شهرداری شهرستان کوهبنان بر اساس یک میلیارد تومان است که اگر این بودجه تخصیص یابد، ۸۰ درصد آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

وی بیان داشت: در صورت عدم وقوع حادثه یا هزینه‌ای خاص مابقی این پول می‌تواند صرف هزینه‌های عمرانی شود.

تهامی تصریح کرد: از سال ۴۲ که شهرداری کوهبنان تاسیس شده تمام شهرداران و مسئولان در پی تلاش برای آبادانی این شهر بوده و سعی کرده‌اند، گامی در راستای کسب رضایت مردم‌، عمران و آبادانی شهر بردارند.

وی ابراز داشت: اما با تمام خدمات ارائه شده، شهرداری کوهبنان اکثر سال‌ها با بدهکاری مواجه بوده است و اکنون شهرداری کوهبنان بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان بدهکاری دارد.

رئیس شورای شهر کوهبنان بیان داشت: نپرداختن به موقع حقوق کارمندان و کارگران و حقوق و پاداش بازنشستگان از جمله بدهکاری شهرداری است که بارها صدای اعتراض و گلایه حقوق بگیران شهرداری به گوش مسئول و اعضای شورای شهر رسیده است.

تهامی خاطر نشان کرد: این بدهکاری دلیل بر کم‌کاری و کاستی تلاش و کار مسئولان مربوطه نیست، گاهی شرایط و تقسیم ناعادلانه بودجه و توجه نکردن به این شهر سبب شده که مشکلات شهرداری فزونی یابد و راه چاره‌ای اندیشیده نشود.

وی گفت: وقتی شخصی یک پست و سمتی را قبول می‌کند در پی رسیدن به یکی از این دو نیت است یا قصد دارد که از پستش پلکان ترقی برای دنیای خود بسازد و رشد اجتماعی کند یا اینکه رضایت خداوند و به تبع آن رضایت مردم را کسب کند که در هر صورت برای رسیدن به مقصد باید تلاش کند و کاری را انجام دهد.

تهامی تصریح کرد: شهرستان کوهبنان به غیر از معادن ذغال سنگ که ۸۰ درصد ذغال تولیدی استان کرمان را دارد، منبع درآمدی دیگری ندارد و به دلیل خشکسالی‌های پی در پی کشاورزی از‌ رونق و توسعه ‌خود بازمانده و وضعیت اقتصادی مردم دچار بحران شده است.

وی افزود: از سود و منفعت ذغال تولیدی کوهبنان به بهانه‌هایی نظیر فرآوری و کار انجام شده ‌نهایی بر روی ذغال خام، سودی که می‌تواند به آبادانی و مشکلات کوهبنان مرهم باشد با دلایلی غیر‌موجه نصیب دیگران می‌شود.

تهامی با پرداختن به مشکلات چهره‌ شهر کوهبنان بیان داشت: در مورد وضعیت خیابان‌ها و کوچه‌های کوهبنان گفتن این حکایت کفایت می‌کند که ای کاش کوچه و خیابانی خالی از چاله‌ داشتیم تا شما را به دیدن آن دعوت کنیم.‌

وی با گلایه از تقسیمات غیر‌منصفانه‌ بودجه‌ها بیان داشت: ما در پی استیفای حقوق خود هستیم و هیچ‌گاه در کنار آن تضییع حقوق دیگران را خواستار نبودیم و خواستاریم با نگاه سازنده و همه جانبه به کوهبنان و موقعیت‌های آن مشکلاتی نظیر اشتغال‌، بودجه و بهره بردن از حق عادلانه ‌معادن ذغال‌سنگ برطرف و حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *