جلسه کمیته اتلاف سگ های بلاصاحب برگزار شد

سید عباس روح الامینی معاون خدمات شهری بیان داشت:یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور وجود سگ های بلاصاحب می باشد.

وی افزود: اگر چه سگ از دوستان قدیم بشر محسوب شده و بیش از هزار سال از اهلی شدن و نقش مفید آن در زندگی میگذرد ولی با شناخت برخی از بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان وبه مخاطره افتادن سلامت انسانها، امروزه در هیچ نقطه ای حضور آزاد سگ های بدون صاحب در محلات و خیابانها پذیرفته نیست ولازم است اقدامات اساسی در خصوص کنترل اصولی این حیوانات به عمل آید.

معاون خدمات شهری ضمن اشاره به اهداف کمیته ی اتلاف سگ های بلاصاحب بیان داشت: کنترل بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگ های بلاصاحب و کنترل جمعیت آنها و ارتقای سطح آگاهی عمومی در خصوص رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با حیوانات مزاحم، از جمله اهداف این کمیته می باشد.

ذبیح الله شهنازی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گفت:سگ حیوانی می باشد که بر اساس اعتقادات دینی ما نجس می باشد ولی متاسفانه امروزه این اعتقاد تحت تاثیر فرهنگ غرب و غرب زدگی در برخی نقاط کشور کمرنگ شده است و سگ به عنوان یک همدم در کنار خانواده ها زندگی می کند که این معظل، نیاز به تامل و تفکر دارد.

وی افزود :سگ به عنوان حیوانی که ناقل بیماری است می تواند عامل تهدید کننده سلامت انسان باشد که  در زمینه ی جلوگیری از زاد و ولد بی رویه سگ های بلاصاحب و وجود آنان در خیابان ها و محلات که از دغدغه ی مردم نیز می باشد، باید تدابیری اندیشیده شود.

 

img_0203 img_0209

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *