جشن هفته بزرگداشت مقام مادر با حضور دکتر احمد محمدی شهردار کوهبنان برگزارشد.
 به نام خدا
مراسم جشن هفته بزرگداشت مقام مادر در محل مسجد سیدالشهدای کوهبنان به همت امام جماعت و هیات امنای مسجد ،  هیئت بیت الاحزان و با حضور شهردار ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ، اعضای شورای شهر ، جانشین فرمانده انتظامی و‌جمعی از مردم ولایت مدار کوهبنان برگزار شد.
…..
در این مراسم احمد محمدی شهردار کوهبنان ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام زن گفت : با حضور اسلام و بعثت نبی مکرم اسلام (ص) جایگاه زنان ارتقا یافت و زنان از مقام و منزلت ویژه ای برخوردار شدند.
وی خاطر نشان کرد: قبل از اسلام زنان در اوج ذلت و خواری زندگی می کردند چرا که فرزند دختر در جامعه از جایگاهی برخوردار نبود و زنان حالت بندگی و بردگی داشتند.
شهردار کوهبنان افزود: خداوند به واسطه وجود حضرت زهرا (س) به پیامبر اکرم کوثر را عطا کرد.
وی خاطر نشام کرد: اسلام زن را به اوج عزت رساند لذا حضرت زهرا (س) در نقش زن بودن ، دختر بودن ، همسر بودن و جایگاه اجتماعی بهترین الگو برای زنان تاریخ است.
محمدی تصریح کرد: پیامبر اعظم صبح خود را از خانه دخترش آغاز می کرد و قبل از هر کاری به حضرت زهرا و اهلبیتش سلام می داد.
وی یادآور شد: در دامان زهرای اطهر  امام حسن (ع) ، امام حسین (ع) و زینب قهرمان رشد و نمو کردند که بهترین الگو برای همگان هستند.
شهردار کوهبنان ابراز داشت: شعار هیهات من الذله که بر لبان مبارک سید و سالار شهیدان جاری شد  امروز شعار تمام آزادگان جهان در برابر دشمنان و بدخواهان است.
وی ادامه داد: بواسطه وجود سید الشهدا اسلام ماندگار شد چون در دامان مادری بزرگ شد که اسوه و الگو به تمام‌معنا هست.
محمدی بیان داشت: در روز عاشورا  شهدای کربلا ‌جانشان را تقدیم اسلام کردند اما بواسطه پیام رسانی همراه با شهامت و شجاعت حضرت زینب  در کاخ یزد  پایه های حکومت طاغوت به لرزه افتاد.
وی تاکید کرد: حضرت زهرا (س) در مسئولیت اجتماعی از ولایت و امامت مولای متقیان بعنوان ولی و امامش دفاع کرد و حتی شب به درب خانه انصار برای دفاع از ولایت می رفت تا این که در همین راه به شهادت رسید.
شهردار کوهبنان در ادامه گفت : متاسفانه زیر ساخت های آسفالت در کوهبنان به شدت آسیب دیده و تنها کارخانه آسفالت شهرستان به بهانه مشکلات زیست محیطی از مدار خارج شده است.
وی ابراز داشت : در حال حاضر هزینه های آسفالت فوق العاده بالاست که برای آسفالت معابر کوهبنان نیاز به ۵۰ میلیارد تومان داریم در حالی که بودجه سالانه شهرداری بیش از ۸ میلیارد تومان است.
شهردار کوهبنان تصریح کرد: هزینه هر متر مربع زیرسازی وآسفالت حدود ۳۰۰ هزار تومان است اما مصیبت وقتی است که باید آسفالت را از شهرهای اطراف بیاوریم که متاسفانه بواسطه طول مسیر و سردی هوا کیفیت آسفالت کم می شود.
وی بیان داشت : همگان باید کمک کنند تا مجوز فعالیت کارخانه آسفالت گرفته شود البته کار لگه گیری آسفالت در دستور کار هست که برای تحقق این مهم پیگیری جذب بودجه از منابع مختلف هستیم.
محمدی ادامه داد: مقبره آخوند ، خواجه خضر و‌ پارک جنگلی که در یک مجموعه قرار دارند باید به بهترین شکل ممکن بازسازی و زیبا سازی شوند.
وی تاکید کرد: کوهبنان در موضوع کشاورزی و توریست ظرفیت های فراوانی دارد که باید با استفاده از توان سرمایه گذاران و فرهیختگان این مهم تقویت شود.
شهردار کوهبنان گفت: کوهبنان بعنوان یکی از قطب های گردشگری در شمال استان کرمان همه ساله پذیرای هزاران مسافر و گردشگر از جای جای کشور و جهان است.
وی بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام  عید نوروز و حضور گردشگران و مسافرین نوروزی نصب تابلوی راهنمای مسافر در سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد.
محمدی ابراز داشت : طبیعت بکر و حیات وحش  قرق شده کوهبنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید این ظرفیت بیشتر معرفی شود.
……..
در ادامه حجت الاسلام داود خالداری
سخنگوی شورای شهر کوهبنان گفت:
اعضای شورای شهر و شهردار با هم همدل هستند تا بتوانند گوشه ای از مشکلات موجود را مرتفع کنند.
وی خاطر نشان کرد: پیگیر مشکل دادگستری کوهبنان هستیم مردم باید مطالبه گری کنند تا دادگاه انقلاب در شهرستان استقرار داشته باشد.
حجت الاسلام خالداری افزود: برای رفع مشکلات و ارائه برخی خدمات رفاهی و عمرانی باید چراغ خاموش حرکت کنیم البته هیچ کوتاهی و تخلفی در شهرداری اتفاق نخواهد افتاد.
سخنگوی شورای شهر کوهبنان از فعال شدن کمیسیون های عمران ، فرهنگی و ورزشی شهرداری خبر داد و افزود:  در صدد هستیم تا دوشنبه های شاد و تربیتی را در مساجد شهر کوهبنان همراه با تقدیم جوایز کلید بزنیم.
وی تاکید کرد: در این طرح بدنبال   جذب کودکان و نوجوانان به مساجد با استفاده از وجود اساتید مجرب و بسته های تشویقی هستیم.
حجت الاسلام خالداری افزود: یکی از گلایه های اصلی مردم شهر کوهبنان وجود سگ های ولگرد و مزاحم در سطح شهر است که بعضا باعث ترس و وحشت افراد مختلف شده البته وجود سگ های ولگرد  مشکل بسیاری از شهرهاست اما تا  عید نوروز این مشکل کمتر خواهد شد.
وی تاکید کرد : در بحث خدمت رسانی و‌ پیگیری جهت رفع مشکلات کوتاهی نخواهیم کرد چون مشکل شهر مشکل تک تک اعضای شورای شهر است.
سخنگوی شورای شهر کوهبنان گفت:  خانم دکتر شریعتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تمام توان پیگیر رفع مشکلات هستند پس باید ایشان را حمایت کنیم و با دید مثبت  اقدامات ارزشمند ایشان‌ را ارج بنهیم.
وی در پایان گفت: در بحث انتخاب شهردار خدا به ما کمک کرد لذا در بحث توسعه شهری با کمک شهردار و حمایت اعضای شورا اقدامات خوبی در دستور کار داریم.
لازم به ذکر است جدول گذاری معابر ، لکه گیری آسفالت کوچه ها ، انجام آسفالت معابر ، تکمیل سریعتر پروژه گردشگری پارک مقبره آخوند ، نصب تابلوهای راهنما ، جمع آوری سگ های ولگرد ، پیگیری جهت فعالیت کارخانه آسفالت ، جمع آوری آب های سطحی و….. از مهمترین خواسته های حاضرین بود.