همراهی شهروندان کوهبنانی در نگهداری المان‌های شهری ضروری است

همراهی شهروندان کوهبنانی در نگهداری المان‌های شهری ضروری است
شهرداری کوهبنان با وجود حجم بالای مشکلات شهری و مالی، اقدام به اجرای المانهای نوروزی درنقاط پرتردد شهری  کرده است.این پروژه همزمان با آغازسال  سال جدید موردبهره‌برداری قرار گرفته است؛ این اقدام شهرداری  با هدف جذب بیشترگردشگروروح بخشی محیط زندگی شهروندان  انجام شده است
اما متاسفانه در این مدت کوتاه برخی اقدام به تخریب یکی ازاین المانها نموده‌اند، المان طاووس میدان اصلی شهرکه باتلاش وخلاقیت مجموعه شهرداری طراحی واجراشده بود شبانه وبدلایل نامعلوم آسیب دیده است.
نگهداری و مواظبت از این فضاها بسیار حایز اهمیت است وشهرداری وشورای شهرباوقوف به این مهم   تلاش می‌کنند در قالب پروژه‌های مختلف، جلوه‌های عمومی شهر را زیباتر کنند که این موضوع می‌تواند آثار مثبت روحی و روانی زیادی برای شهروندان به دنبال داشته باشد؛ ولی لازمه آن همراهی شهروندان است؛ چراکه شهر زیبا محصول همکاری مشترک شهرداری و شهروندان محترم می‌باشد.

 

خلیل الله باقی زاده کارشناس ارشد باستان شناسیIMG_2213

2 Responses

  1. با احترام
    به استحضار عزیزان و به خصوص مجموعه شهرداری و جناب باقی زاده می رسانم که المان طاووس اجرا شده در میدان شهدا به دلیل ضعف در سازه و نحوه اجرا که از میلگرد های نمره پایین و رابیتس و گچ!!!! که از ابتدایی ترین مصالح ساختمانی هستند و بسیار نامناسب برای ساخت المان!!! به دلیل وزن قسمت بالایی سازه و هم چنین ایجاد لنگر از ناحیه سر سازه و همچنین وزش بادهای نسبتا شدید در طول روز و شب ها،اصلی ترین دلایل تخریب این سازه ی کاملا زشت و نا ملموس با فرهنگ کوهبنان و بی ربط با آداب و سنن نوروز شده است که به هیچ وجه از لحاظ معماران و طراحان به عنوان یک المان شناخته نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *