شهردار کوهبنان خبر داد: بهره برداری از دو پارک در کوهبنان با صرف اعتباری معادل ۳ میلیارد ریال تا پایان امسال

یاسر محسنی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی گفت: آسفالت برخی از خیابان‌های شهر کوهبنان قدمتی بالای ۳۵ سال دارد و بسیاری از خیابان‌ها و معابر شهر کوهبنان به دلیل حفاری‌ شرکت‌های گاز، مخابرات، آب شهری و عملیات عمرانی شهرداری دچار خسارت شده‌اند.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته به همت دوستان شهرداری و شورای شهر تقریبا اکثر کانال‌های حفر شده در سطح خیابان، معابر و کوچه‌ها لکه‌گیری شده و تعدادی از خیابان‌های و کوچه‌ها آسفالت شدند.

شهردار کوهبنان بیان داشت: در همین راستا بخشی از بلوار بین‌الحرمین، بلوار کشاورز، خیابان اصلی شهرک مهر ۱۳۲ واحدی، کوچه‌ی اصلی محله‌های دهمیر و سید حسینی همچنین کوچه‌ شهید اسماعیلی آسفالت شده‌ است.

وی ابراز داشت: شهرک امام رضا (ع) که در مدخل ورودی شهر کوهبنان قرار گرفته، طی دو سال گذشته معابر اصلی این شهرک جدول‌گذاری و به تازگی نیز خیابان ۹ دی از میدان بسیج تا ابتدای شهرک آسفالت شده تا مردم این قسمت از شهر بتوانند بدون کمترین مشکلی تردد کنند.

محسنی تأکید کرد: فاز اول روکش آسفالت میدان آزادی، بلوار آزادی، میدان شهدا، بلوار حضرت امام خمینی (ره) و میدان انقلاب به اتمام رسیده و این مهم با مشارکت راه و شهرسازی صورت گرفته به گونه‌ای که ۳۰ درصد از کار مربوط به اداره‌ راه و شهرسازی و مابقی آن بر عهده‌ شهرداری بوده و حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این مسیر هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف از جمله وضعیت اقتصادی و مهاجرت، ساخت و ساز در کوهبنان به کمترین میزان خود طی سال‌های گذشته رسیده که این خود موجب شده تا درآمد شهرداری نیز از طریق واگذاری پروانه ساختمان به حداقل برسد.

شهردار کوهبنان گفت: بدون شک سال‌های ۹۴ و ۹۵ از نظر مالی سخت‌ترین سال‌ها برای شهرداری بوده، لذا با توجه به عدم درآمد و عدم تخصیص بودجه و محقق نشدن مالیات بر ارزش افزوده عملکرد شهرداری در حوزه‌ عمرانی چندان رضایت‌بخش نیست.

وی یادآور شد: با توجه به همه‌ مشکلات مالی در سایه تعامل و همکاری موفق شدیم، نسبت به خرید نقلیه و به روزرسانی آن در سال گذشته اقدام و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در این راستا هزینه کنیم و امید داریم در سال جاری نیز با رایزنی‌های مختلف بتوانیم در راستای خرید برخی از وسایل نقلیه دیگر اقدام کنیم.

محسنی تصریح کرد: به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای رفاه خانواده‌ها و سرگرمی کودکان ساخت دو پارک معراج در بلوار برهان‌الدین محله انصار و پارک میثاق در محله‌ امام صادق (ع) با صرف اعتباری معادل ۳ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که ان‌شاءالله تا قبل از عید نوروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این دو فضا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نمای برخی از زمین‌های بایر و ساختمان‌های قدیمی زیبایی را از جلوه‌ شهر گرفته بود، لذا با تدابیر اتخاذ شده حصارکشی و تسطیح این مکان‌ها در دستور کار قرار گرفت و به همت کارگران شهرداری عملیات حصارکشی این فضاها در بلوار آزادی در حال اتمام است.

شهردار کوهبنان افزود: با توجه به اینکه همه ساله در ایام نوروز و تابستان شهرستان کوهبنان پذیرای میهمانان نوروزی و مسافران عزیز از استان‌های مختلف است، طرح زیباسازی شهر همراه با ساخت‌های فضاهای تفریحی جدید، نصب تندیس مشاهیر، تغییر المان میادین، جدول‌گذاری، موازییک پیاده‌روها، تجهیز پارک و بوستان‌ها به آلاچیق، سرویس بهداشتی و وسایل بازی و … در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر اکثر پیاده‌روها در حال زیباسازی است.

وی ابراز داشت: پیاده‌روهای بلوار مسجد حضرت امام خمینی (ره) به صورت ۱۰۰ درصد موزاییک و زیباسازی شده و عملیات اجرایی در بلوار آزادی و حضرت امام خمینی (ره) همچنین خیابان طالقانی در حال اجراست که ان‌شاءالله تا اوایل تابستان سال آینده پیاده‌روهای خیابان اصلی شهر زیباسازی و موزاییک می‌شود.

محسنی متذکر شد: یکی از درخواست‌های به حق شهروندان کوهبنانی داشتن غسالخانه‌ بهداشتی با امکانات روز بود که زمین آن توسط یکی از خیران واگذار و با تخصیص اعتبار به همت فرمانداری و تلاش کارگران زحمت‌کش شهرداری عملیات احداث این مکان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان رسیده و به زودی شاهد بهره‌برداری از ساختمان غسالخانه‌ جدید هستیم.

شهردار کوهبنان عنوان کرد: همچنین به همت شورای اسلامی شهر و هیأت امنای امامزاده سلیمانشاه آرامستان خانوادگی نیز در جوار امامزاده سلیمانشاه کوهبنان احداث و در حال واگذاری است.

انتهای پیام/ علی اصغر نامجو کوهبنانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *