دکتر محمدی شهردار کوهبنان: شهر کوهبنان دارای پتانسیل های بسیاری در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

دکتر محمدی شهردار کوهبنان: شهر کوهبنان دارای پتانسیل های بسیاری در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
شهردار کوهبنان در دیدار اعضای سازمان مردم نهاد نواندیشان سرزمین چماه گفت : خدمت به مردم فرهنگ دوست و ادیب شهر کوهبنان توفیقی است که نصیب این جانب شده است.
وی افزود: از آنجاییکه شهر کوهبنان دارای پتانسیل های زیادی در زمینه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد سازمان نواندیشان سرزمین چماه می تواند در کنار ادارات دولتی این پتانسیل ها را به استان و کشور معرفی نماید.
شهردار کوهبنان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با این سازمان اضافه کرد: در زمینه های فعالیت این سازمان مردم نهاد باید شهروندان کوهبنانی نیز به کمک و یاری شتافته و با همکاری و مشارکت آنها زمینه توسعه و شکوفایی پتانسیل های  شهرستان را فراهم نمایند.
گفتنی است مسئول سازمان نواندیشان سرزمین چماه کوهبنان در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمد گویی به شهردار کوهبنان به تشریح برنامه های این سازمان پرداخت.
مهدی زینلی گفت : از آنجایی که این سازمان مردم نهادست می طلبد تا تک تک شهروندان کوهبنانی دغدغه حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی و همچنین احیا و گسترش صنایع دستی بارز شهرستان و توسعه صنعت گردشگری را داشته باشند که این مهم یکی از وظایف این سازمان است.
وی همچنین از دسته بندی فعالیت های سازمان و ایجاد کارگروه های تخصصی در زمینه های مختلف حوزه فعالیت سازمان نواندیشان سرزمین چماه خبر داد و افزود: این سازمان آمادگی دارد تا علاقه مندان به این حوزه ها بتوانند با پیوستن به اعضای این سمن ما را در راستای فعالیت ها یاری نمایند.
در ادامه ابراهیم مالکی نژاد مسئول کارگروه ادبیات شفاهی سازمان ضمن بیان فعالیت های این کارگروه گفت: یکی از میراثی که از پیشینیان به جای مانده ادبیات شفاهی است که شامل گویش، مثلها، افسانه ها و اشعار محلی است که به عنوان میراث ناملموس شناخته می شود و وظیفه این کارگروه احیا، ترویج و در صورت امکان چاپ آنهاست.

تهیه گزارش از سازمان مردم نهادنواندیشان چماه