معرفی شهرداری کوهبنان

شهرداری کوهبنان در سال ۱۳۴۲ تأسیس گردیده است.
درجه شهرداری ابتدا یک بوده و هم اکنون به درجه پنچ ارتقا یافته است. شهرداری کوهبنان، با توجه به اینکه کوهبنان از لحاظ صنعتی شهر در سطح پایینی می باشد. درآمد و عوارض زیادی کسب نمی کند و همیشه با مشکل بودجه مواجه می باشد وهمین امر در پیشرفت کارهای عمرانی شهر تأثیر بسزایی دارد و کارهای عمرانی به خوبی پیش نمی رود. درعین حال شهرداری در سالهای اخیر اکثر کوچه های شهر را آسفالت کرده و بسیاری از خیابانها تعریض شده درآمد شهردار از عوارض وزارت کشور و عوارض عمرانی و مبلغی از عوارض ساختمانی و کسب شهر تأمین می گردد.
شهرداری دارای یک پارک موتوری که کلیه وسایل نقلیه درآن پارک تعمیر می گردد.
شهرداری دارای یک کارگاه بلوک زنی و جدول زنی می باشد که جدول و مصالح سیمانی مورد استفاده شهرداری درآن تولید و به مصرف شهرداری می گردد.
طرحهای اجرا شده شهرداری شامل ۱- جدول گذاری ۲- آسفالت ۳- زیرسازی ۴- تعریض معابر ۵- تأسیس باشگاه ورزشی ۶- ایجاد پارک فضای سبز ۷- ایجاد پارک تفریحی

سال تأسیس شهرداری: ۱۳۴۲

شهرداران از بدو تشکیل تاکنون:

۱-سلیمان قطبی ۲-دکتر مرتضوی ۳-جواد شکوهیان ۴-سیدمهدی امام جمعه ۵-ابرهیمی۶-عبدالرحیم تهامی ۷-محمود قطبی ۸-منصور مظفری ۹-محمد کمالی ۱۰-سلیمان طهماسبی۱۱-مهدی سیف الهی ۱۲-سیدجواد رشیدی ۱۳-حسین فارسی ۱۴-احمد خالداری ۱۵-حمید بحرینی مقدم ۱۶-علی توکلی ۱۷-سیدحسین گلاب زاده ۱۸-محمدجواد حبیبی پور ۱۹-سیدحسین‌گلاب‌زاده ۲۰_سیدضایءالدین طباطبایی ۲۱-رضا خالداری ۲۲- مهدی زعیم باشی ۲۳- یاسر محسنی

واحدها و سازمان های تابعه شهرداری

 

بهشت زهرا:
شهرداری دارای ۵ هکتار گورستان در سطح شهر می باشد که امر دفن اموات در آن انجام می شود و دارای سازمان مجزایی نمی باشد و از امکانات شهرداری استفاده می گردد.

آتش نشانی:
شهرداری دارای یک دستگاه ماشین نیسان پیشرو و یک دستگاه بنز ۹۱۱ و یک فقره شیر آتش نشانی و در سطح شهر می باشد و دارای سه نفر پرسنل می باشد و فاقد جایگاه ویژه با امکانات مناسب می باشد.

خدمات موتوری:
شهرداری کوهبنان دارای ماشین آلات سبک و سنگین می باشد که در سطح شهر جهت انجام کارهای عمرانی و فضای سبز و خدمت دهی در حال فعالیت هستند و تعمیرات ماشین آلات فوق در محل پارگینگ موتوری انجام می گیرد و در کل دارای سی و یک دستگاه وسیله نقلیه می باشد.

کشتارگاه:
شهر کوهبنان دارای یک باب کشتارگاه به مساحت ۶۰۰ متر زیر بنا و ۹۰۰۰ متر عرصه می باشد که قسمتی از آن درختکاری گردیه است و دارای سپتیک و امتیاز برق سه فاز ۲۵ آمپر می باشد که در حال حاضر مورد استفاده صنف قصاب شهر کوهبنان قرار دارد.

میوه و تره بار:
شهر کوهبنان فاقد میادین میوه و تره بار می باشد و در شهر کوهبانان میادین میوه و تره لازم می باشد که بایستی در آینده مورد توجه قرار گیرد.

اتوبوسرانی:
شهرداری دارای سه دستگاه اتوبوس خط واحد و یک دستگاه مینی بوس میباشد که در امر ایاب و ذهاب شهروندان فعالیت دارند فاقد سازمان اتوبوسرانی می باشد .
پارکها و فضای سبز:
شهرداری دارای ۱۴ عدد پارک به مساحت ۴۶۱۵ هکتار و ۷۱ هکتار فضای سبز خیابانی و میادین – رفوژ کمربند فضای سبز می باشد که با دو فقره پبپ آب ۱۸ اینچ و آب شهری و تانکر آبیاری می گردد و با تعداد ۲۰ نفر نیروی انسانی از بخش خصوصی و شهرداری اداره می شود و فاقد سازمان پارکها و فضای سبز است.

تاکسیرانی:
شهر کوهبنان دارای ۸ دستگاه تاکسی درون شهری می باشد که درخدمت شهروندان در حال خدمت هستند واحد تاکسیرانی زیر نظرشهرداری می باشد.

 

آمار و اطلاعات کامپیوتری:
تعداد ۵ دستگاه کامپیوتر چاپگر لیزری دو دستگاه چاپگر سوزنی یک دستگاه اسکینر دو دستگاه نرم افزاهای موجود و فعال است.
۱- حسابداری ۲-درآمد ۳- عوارض سالیانه اتومبیل ۴-واحد کسب و پیشه ۵- حسابداری درآمد ۶- دبیرخانه ۷- بودجه
لازم به توضیح است در حال حاضر واحد کامپیوتر شهرداری به صورت شبکه نیست.

خدمات قابل ارائه
خدمات قابل ارائه شهرداری به مردم و دیگر نهادها  بشرح ذیل است:
نظافت شهر
جمع آوری زباله و حمل به خارج از شهر و دفن زباله
ایجاد فضای سبز و فضاهای بازی برای کودکان، احداث سرویسهای عمومی در محل پارکها و تأمین روشنایی محلهای فوق الذکر و آبیاری پارکها ومیادین.
احداث خیابانها و میادین، تعریض کوچه ها و جدول گذاری، درخت کاری، آسفالت جهت رفاه و استفاده شهروندان، لوله گذاری جهت تأمین آب فضاهای سبز و بهسازی معابر.

مجموعه قوانین و مقررات

مجموعه قوانین و مقررات مورد استفاده ارباب رجوع که مربوط به دوایر مختلف می باشد در معرض دید ارباب رجوع  قرار دارد و ارباب رجوع به مسئول مربوطه مراجعه و پاسخ خود را می گیرد.

مراحل صدور پروانه از زمان مراجعه ارباب رجوع به شرح ذیل می باشد:
ابتدا ارباب رجوع مدارک مالکیت خود پرونده ای تشکیل می دهد و سپس توسط شهرداری کارشناسی و تعیین برو کف صورت گرفته و سپس توسط ارباب رجوع نقشه تهیه می شود و پس از تهیه و تأئید نقشه فوق یک نسخه به اداره بیمه و نسخه دیگر در پرونده ضبط و پس از تعیین کاربری وپرداخت فیشهای مربوطه صدور پروانه ساختمان و تسلیم به مالک صورت می گیرد.