تولید روزانه ۲۵ تن شن در تاسیسات شن و ماسه شهرداری با صرفه جویی ماهانه ۵۰ میلیون تومانی

💢 تولید روزانه ۲۵ تن شن در تاسیسات شن و ماسه شهرداری با صرفه جویی ماهانه ۵۰ میلیون تومانی

✨ دکتر احمد محمدی شهردار کوهبنان:

🔹 تاسیسات شن و ماسه از زیرساختهای مهم برای شهرداری محسوب می شود و تعطیلی آن باعث خسران و ضربه زیادی به بودجه های بیت المال شده است .

🔶 از یکسال گذشته با صلاحدید شورای شهر پیگیر راه اندازی مجدد تاسیسات شن و ماسه شهرداری شده ایم، اقدام مهمی که در چشم عامه مردم مشخص نیست ولی حاصل جلسات متعدد و پیگیری های زیاد حقوقی و اداری است و حاصل آن صرفه جویی در بودجه های بیت المال است .

🔶 زیرا باتوجه به راه اندازی کارگاه تولید قطعات بنتی و فعال شدن پروژه زیرسازی معابر ،فرش موزائیک پیاده روهای سطح شهر و سایر پروژه های عمرانی و نیاز مبرم شهرداری به شن شسته که از مصالح اولیه می باشد ،باید روزانه شن مورد نیاز را از بخش خصوصی خریداری می کردیم که خرید روزانه آن از بخش خصوصی باعث تحمیل هزینه های گزاف به شهرداری می شد.

🔹 خوشبختانه راه اندازی تاسیسات شن و ماسه موفقیت آمیز و باعث کاهش هزینه های جاری شهرداری و تولید قطعات بتنی با کمترین هزینه شده است.

🔸 در سه ماه گذشته در مجموع ۴۰۰ تن شن شسته و ۷۵۰ تن شن نخودی در تاسیسات شن و ماسه شهرداری تولید شده است که در همین سه ماه قریب ۱۰۰ میلیون تومان در هزینه ها صرفه جویی شده است .

🔸 با توجه به ارتقای سیستم تاسیسات شن و ماسه، از فروردین امسال، روزانه ۲۵ تن شن در تاسیسات شن شویی تولید خواهد شد که ماهانه بالای ۵۰ میلیون تومان در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد و پس از تامین نیاز شهرداری ،مازاد شن تولید شده نیز به فروش خواهد رسید که باعث درآمدزایی نیز می شود .

🔹با توجه به اینکه پروژه احداث و توسعه معابر شهری و سایر پروژه های عمرانی به صورت مستمر در حال اجراست،راه اندازی تاسیسات شن و ماسه از اقدامات مفید سال گذشته است ، همه دغدغه مجموعه شهرداری جابه جایی تاسیسات شن و ماسه می باشد که همکاری و تعامل نماینده محترم و مسئولین شهرستان باعث سهولت در اجرای این امر می شود .

🔹 در صورت عدم جابه جایی تاسیسات شن شویی، امکان فروش تجهیزات خریداری شده در بازار وجود دارد که نگرانی بابت هزینه انجام شده بابت تعمیرات و نوسازی تاسیسات شن و ماسه وجود ندارد و با توجه به افزایش قیمت وسایل ، حتی سود هم عاید مجموعه شهرداری خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *