پارک بانوان کوهبنان افتتاح شد

نیازبه شادی ونشاط یک نیاز اساسی برای خوب زیستن وسالم زیستن است.شادی ونشاط کسب شده سوای از تعبیروتحلیل های سلیقه ای افراد که گاهی شور ناشی از ثروت وگاهی شور ناشی از قدرت وشهرت است, باید به ایجاد حس خوب وبادوام در زندگی بیانجامد.
نشاط حاصل از ورزش وتعاملات مثبت اجتماعی نشاطی ست که ماندگاری آن محدود به زمان نیست و امواج مثبت آن تمام دوره های حیات را دربر می گیرد.
پای صحبت های بانوان که می نشینیم گله هایی ازنگاه جنسیتی ونپرداختن به ورزش بانوان به گوش میرسد.علی الرغم وجود باشگاههای مختلف حس خوب ناشی ازورزش درفضای باز به همراه استنشاق هوای تازه حسی ست که وجود مجموعه ی ورزشی در فضای باز برای بانوان را در ذهن تداعی می کند.
پارک بانوان به عنوان مکانی مطلوب جهت تفریح و ورزش بانوان در فضای باز مقوله ای ست که شاید کمتر در کشور ما به آن پرداخته شده است اما خوشبختانه در دهه ی گذشته شاهد افتتاح پارک بانوان مختلف در شهرهای بزرگ بوده ایم.
پارک بانوان کوهبنان با عنوان “بوستان بانوی مهر” در هفته ی مقام زن به افتتاح وبهره برداری رسید.این مجموعه ی تفریحی ورزشی رویای چند ساله ی بانوان کوهبنانی بود که در سال گذشته با قول صد روزه ی شهردار کوهبنان در موعد تعیین شده افتتاح شد.
درمراسم افتتاحیه ی پارک بانوان که با حضور مسئولین استانی وشهرستانی همراه بود اوج شادمانی ونشاط را به خوبی در چهره ی بانوان ودختران کوهبنانی دیده می شد.
رویای دویدن وورزش کردن در فضای باز به دور از نگاه منتقدانه ,رویایی بود که سالها خوش نشین خیال بانوان شده بود که امروزاین رویا با افتتاح پارک بانوان تحقق یافت.
بانوان تاثیرگذارترین قشربرسلامت جامعه
یاسر محسنی شهردار کوهبنان در پایان مراسم افتتاح پارک بانوان در گفت وگو با خبرنگار
خبرنگار:جایگاه بانوان در جامعه از دیدگاه شما
یاسر محسنی شهردار کوهبنان:باتوجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت هر جامعه را تشکیل می دهند برنامه ریزی برای اوقات فراغت وتفریحات آنان باید مد نظر قرار گیرد.
وی افزود:بانوان تاثیرگذارترین قشر برسلامت جامعه می باشد که با توجه به نقش مادری وپرورش فرزند, توجه به سلامت وتفریحات آنان تاثیر مستقیم بر سلامت کل جامعه خواهد داشت بنابراین لزوم توجه به احداث مکان هایی برای ورزش وتفریح بانوان به طور مضاعف اهمیت پیدا می کند.

خبرنگار:ضرورت ایجاد پارک بانوان از نگاه شما
شهردارکوهبنان:وجود پارک بانوان در همه ی شهر ها یک امر ضروری می باشد از این جهت که با به کارگیری امکانات ورفع موانع وکمبودها شرایطی را برای تفریح سالم وگسترش ورزش بانوان فراهم اورد.در این راستا سعی برآن داشتیم که با ساخت مجموعه پارک بانوان گامی موثر در جهت ارتقای سطح فرهنگی اجتماعی و ورزشی بانوان برداریم.

خبرنگار: گزارش شما ازپروژه پارک بانوان
شهردار کوهبنان:مجموعه ی تفریحی ورزشی پارک بانوان از پروژه های عمرانی شهرداری در سال ۹۳ بوده است.این پروژه از آذرماه ۹۳ با هزینه ای نزدیک به سه میلیارد ریال آغاز وبا توجه به قول ۱۰۰روزه ای که داده شده بود درزمان موعد به پایان رسید.
بوستان بانوان در بلوار امام میدان انقلاب واقع شده است وتمام اطراف این بوستان به طور کامل استتار شده به گونه ای که بانوان به راحتی می توانند در این بوستان به تفریح و ورزش بپردازند.
وجود زمین والیبال وفوتبال ساحلی ,پیست دوچرخه سواری, میز تنیس وشطرنج از امکانات ورزشی این بوستان می باشد.در ایستگاه تندرستی که دستگاههای ورزشی چون پارالل ,چهار فرمان و..را در برمی گیرد, بانوان می توانند با حرکات ورزشی سبک واستفاده از وسایل بدنسازی به راحتی ورزش کنند. سرویس بهداشتی, آلاچیق ووسایل تفریحی ویژه کودکان از امکانات بهداشتی رفاهی بوستان بانوان می باشد.
کلام آخر:
شهردارکوهبنان:خداراشاکریم که در چند ماهه ی خدمتگزاری خود به مردم شریف کوهبنان با همکاری وهمدلی خانواده بزرگ شهرداری و همت ویاری شورای شهر توانسته ایم این مجموعه را در موعد مقرر وهمزمان با هفته ی مقام زن به افتتاح وبهره برداری برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *