صدور پروانه ساختمان جهت زمینی که قبلاً ساخت و ساز روی آن انجام نگرفته است
الف ) در صورتیکه زمین دارای سند رسمی باشد
مدارک مورد نیاز
–اصل و تصویر اسناد مالکیت ملک
–اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی مالک سند یا وکیل قانونی وی
–اصل و تصویر وکالتنامه رسمی وکیل (درصورتیکه وکیل قانونی جهت پیگیری موضوع اقدام کرده باشد)
–فرم تکمیل شده درخواست پروانه (فرم را از منطقه تحویل بگیرید و یا از همین سایت در قسمت فرمها چاپ بگیرید )
خلاصه مراحل انجام کار صدورپروانه
۱-دریافت فیش بازدید و پرداخت وجه آن به بانک و ارائه فیش به متصدی مربوطه و اخذ نوبت بازدید ( برای هربازدید………..ریال به حساب……………….بانک…………………واریز نمایید)
۲-بازدید از ملک و ترسیم کروکی و تهیه و ارائه گزارش بازدید توسط مأمور بازدید
۳-بررسی و مطابقت محدوده مللک و درخواست با طرح تفصیلی از نظر کاربری و میزان احتمالی عقب نشینی
۴-محاسبه ، دریافت فیش و پرداخت عوارض نوسازی
۵-ارائه دستور نقشه (دستورالعمل چگونگی تهیه نقشه) به مالک جهت تهیه نقشه
۶-تهیه نقشه توسط مالک بوسیله دفاتر مهندسی ذیصلاح و ارائه به شهرداری جهت بررسی و تأیید نقشه ها توسط شهرداری
۷-ارائه نقشه های تأیید شده شهرداری به نظام مهندسی جهت تأیید فنی نقشه ها و ارسال به شهرداری
۸-محاسبه عوارض صدورپروانه بر اساس نقشه های تأیید شده توسط نظام مهندسی و صدور فیشهای عوارض مربوطه (آتش نشانی،آموزش و پرورش ، بیمه ، عوارض صدور پروانه و…)
۹-پرداخت عوارض توسط مالک
۱۰تهیه پیش نویس پروانه و تأیید و صدور آن توسط مسئولین ذیربط
ب)در صورتیکه سند عادی ( غیر رسمی ) باشد
مدارک مورد نیاز
– اصل و تصویر سند ( عادی ) مالکیت زمین
– کلیه بن چاقهای مربوط به ملک تا دارنده مالک اصلی که در اداره ثبت پلاک ملک بنام وی می باشد
– فرم تکمیل شده درخواست صدور پروانه (فرم را از منطقه تحویل بگیرید ویا از همین سایت در قسمت فرمها چاپ بگیرید )
خلاصه مراحل انجام کار صدور پروانه
۱ – دریافت فیش بازدید و پرداخت وجه آن به بانک و ارائه فیش به متصدی مربوطه و اخذ نوبت بازدید ( برای هر بازدید………..ریال به حساب……………….بانک…………………واریز نمایید)
۲ – بازدید از ملک و ترسیم کروکی و تهیه و ارائه گزارش بازدید توسط مأمور بازدید
۳ – ارسال پرونده به کمیسیون بررسی اصالت اسناد عادی و تأیید اصالت سند توسط کمیسیون مربوطه
۴ – اخذ تعهد کشف فساد مالکیت تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی از مالک
۵ – بررسی و مطابقت محدوده ملک و درخواست با طرح تفضیلی از نظر کاربری و میزان احتمال عقب نشینی
۶-محاسبه و دریافت فیش و پرداخت عوارض نوسازی
۷-ارائه دستور نقشه (دستورالعمل چگونگی تهیه نقشه) به مالک جهت تهیه نقشه
۸-تهیه تقشه توسط مالک بوسیله دفاتر مهندسی ذیصلاح و ارائه به شهرداری جهت بررسی و تأیید نقشه ها توسط شهرداری
۹-ارائه نقشه های تأیید شده شهرداری به نظام مهندسی جهت تأیید فنی تقشه ها و ارسال به شهرداری
۱۰-محاسبه عوارض صدورپروانه بر اساس نقشه های تأیید شده توسط نظام مهندسی و صدور فیشهای مربوطه (آتش نشانی،آموزش و پرورش، بیمه ، عوارض صدور پروانه و…)
۱۱-پرداخت عوارض توسط مالک
-۱۲تهیه پیش نویس پروانه و تأیید و صدور آن توسط مسئولین ذیربط
تمدید پروانه ساختمان
محل مراجعه :شهرداری منطقه مربوطه
مدارک مورد نیاز
– اصل پروانه صادره قبلی
– فرم تکمیل شده درخواست تمدید پروانه توسط مالک یا وکیل قانونی (فرم را از منطقه تحویل بگیرید و یا از همین سایت در قسمت فرمها چاپ بگیرید )
– وکالتنامه وکیل قانونی
خلاصه مراحل انجام کار
۱ – دریافت فیش بازدید و پرداخت وجه آن به بانک و ارائه فیش به متصدی مربوطه و اخذ نوبت ( برای هر بازدید………..ریال به حساب……………….بانک…………………واریز نمایید)
۲ – بازدید از ملک و ترسیم کروکی و تهیه و ارائه گزارش بازدید توسط مأمور بازدید
۳ – بررسی و مطابقت محدوده ملک و درخواست با طرح تفضیلی از نظر کاربری و میزان احتمال عقب نشینی
۴ – ارسال پرونده به واحد تعیین خلاف جهت بررسی تخلفات احتمالی و اخذ برگ گزارش مهندس ناظر
اگر پرونده فاقد خلاف باشد
۵ – ارسال به واحد دستور نقشه
۶ – ارسال پرونده به واحد نوسازی جهت محاسبه و پرداخت عوارض نوسازی
۷ – تهیه پیش نویس پروانه ساختمان جدید
۸ – تأیید و امضاء پروانه توسط مسئولین مربوطه و شهردار منطقه
اگر پرونده دارای خلاف باشد
۱ -۴ – ارسال پرونده به کمیسیون ماده صد
۲ -۴ – اعلام جرایم مربوطه به مالک جهت پرداخت ( در صورتیکه حکم تخریب صادر نشده باشد )
۵ – ارسال به واحد دستور نقشه
۶ – ارسال پرونده به واحد نوسازی جهت محاسبه و پرداخت عوارض نوسازی
۷ – تهیه پیش نویس برگ تمدید پروانه ساختمان جدید
۸ – تأیید و امضاء پروانه توسط مسئولین مربوطه و شهردار منطقه
اصلاح پروانه
اضافه اشکوب
مدارک مورد نیاز
– اصل پروانه صادره قبلی
– فرم تکمیل شده درخواست اصلاح پروانه توسط مالک یا وکیل قانونی (فرم را از منطقه تحویل بگیرید و یا از همین سایت در قسمت فرمها چاپ بگیرید )
– و کالتنامه وکیل قانونی
– تکمیل فرم استحکام بنا توسط ناظر قبلی مبنی بر قابلیت افزایش اشکوب و تأیید نظام مهندسی (فرم را از منطقه تحویل بگیرید و یا از همین سایت در قسمت فرمها چاپ بگیرید )
خلاصه مراحل انجام کار
۱ – دریافت فیش بازدید و پرداخت وجه آن به بانک و ارائه فیش به متصدی مربوطه و اخذ نوبت
۲ – بازدید از ملک و ترسیم کروکی و تهیه و ارائه گزارش بازدید توسط مأمور بازدید
۳ – ارسال پرونده به طرح تفضیلی و بررسی پرونده از لحاظ کاربری و بروکف
۴ – ارسال پرونده به واحد تعیین خلاف جهت بررسی تخلفات احتمالی و اخذ برگ گزارش مهندس ناظر
اگر پرونده دارای خلاف باشد
۴ – ۱ – ارسال پرونده به کمیسیون ماده صد
۴ – ۲ – صدور رأی کمیسیون ماده صد
۴ – ۳ – اجرای حکم کمیسیون ماده صد
۵ – ارسال پرونده به واحد دستور نقشه و ارائه ضوابط تهیه نقشه به مالک جهت تهیه نقشه توسط دفاتر طراحی
۶ – ارائه نقشه های تهیه شده به واحد دستور نقشه و بررسی تأیید نقشه ها توسط شهرداری
۷ – ارائه نقشه های تاأیید شده توسط شهرداری به سازمان نظام مهندسی و اخذ تأییدیه نظام مهندسی
۸ – محاسبه عوارض نقشه های اصلاح شده بر اساس نقشه های تأیید شده توسط نظام و صدور فیش مربوطه بعلاوه فیش نوسازی
۹ – پرداخت عوارض اعلام شده توسط مالک به بانک و ارائه فیش آن به واحد عوارض
۱۰ – تهیه پیش نویس پروانه و تأیید و صدور آن توسط مسئولین مربوطه
اگر پرونده فاقد خلاف باشد
۵ – ارسال پرونده به واحد دستور نقشه و ارائه ضوابط تهیه نقشه به مالک جهت تهیه نقشه توسط دفاتر طراحی
۶ – ارائه نقشه های تهیه شده به واحد دستور نقشه و بررسی تأیید نقشه ها توسط شهرداری
۷ – ارائه نقشه های تاأیید شده توسط شهرداری به سازمان نظام مهندسی و اخذ تأییدیه نظام مهندسی
۸ – محاسبه عوارض نقشه های اصلاح شده بر اساس نقشه های تأیید شده توسط نظام و صدور فیش مربوطه بعلاوه فیش نوسازی
۹ – پرداخت عوارض اعلام شده توسط مالک به بانک و ارائه فیش آن به واحد عوارض
۱۰ – تهیه پیش نویس پروانه و تأیید و صدور آن توسط مسئولین مربوطه