شهردار کوهبنان: مردم کوهبنان با دلسوزی خدمات شهر ی و عمرانی را رصد می کنند و همواره با اندیشه والای خود یاری رسان شهرداری هستند.

یاسر محسنی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام‌الله مبارک دهه فجر اظهار داشت: این خطه در گذشته مهد علما، عرفا، مشاهیر، ادیبان و نویسندگان بزرگی بوده که در تدین، عرفان و شاعری زبانزد عام و خاص بودند و امروز هم جوانان کوهبنانی جوانانی اندیشمند و نخبه هستند.

وی ادامه داد: عدم وجود معاونت فرهنگی در شهرداری کوهبنان سبب شده که بودجه‌ای مستقیم در این حوزه تخصیص داده نشود اما در حد بضاعت برنامه‌های فرهنگی و هنری را در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کنیم.

وجود مشکلات مالی و در آمد کم شهرداری کوهبنان

شهردار کوهبنان گفت: رسالت شهرداری، عمران و آبادانی بدون نگاه به مسائل محله‌ای و حاشیه‌ای است، لذا طی ۳۱ ماه گذشته همواره در راستای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های جدید گام برداشتیم.

وی در ارتباط با حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های عمرانی شهر کوهبنان اظهار کرد: با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود نگاه ما استفاده از تمام ظرفیت‌های مربوط به حوزه شهرداری است و تمام فعالیت‌ها توسط نیروهای شهرداری انجام می‌شود اما از بخش خصوصی در راستای عمران، آسفالت و لکه‌گیری معابر در گذشته بیشتر استفاده می‌شد.

محسنی در تشریح چالش‌ها و دغدغه‌های شهرداری کوهبنان بیان داشت: کوهبنان شهری تاریخی و فرهنگی است و مردم بسیار کم‌توقع و قانع هستند در کوهبنان جای کار فراوان وجود دارد اما وجود مشکلات مالی سبب شده که آنچه لیاقت مردم کوهبنان است، صورت نگیرد.

شهردار کوهبنان افزود: مردم این خطه مسائل شهرداری را با دلسوزی رصد می‌کنند و همواره با فکر و اندیشه خود کمک حال نیروهای شهرداری هستند.

وی تأکید کرد: شهرداری نهادی غیر دولتی و خدمتگزار است که باید با درآمدهای مردمی برای خدمت به مردم گام بردارد اما به‌دلیل درآمد کم شهرداری کوهبنان ممکن است ما نتوانیم آنچه خواسته شهروندان است را برآورده کنیم.

طلب نجومی و میلیاردی شهرداری کوهبنان از زغال‌سنگ

شهردار کوهبنان تصریح کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری کمک‌های دولت از طریق مالیات است گرچه شهرستان کوهبنان دارای منابع غنی زغال‌سنگ است اما به‌دلیل مشکلات موجود صنعت زغال در پرداخت حقوق کارگران خود نیر با مشکل مواجه است.

وی عنوان کرد: طلب شهرداری کوهبنان از زغال‌سنگ نجومی و میلیاردی است اما در سال ۹۵ کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری کوهبنان داده شده که معادل هزینه‌های جاری یک ماه شهرداری است.

محسنی در مورد آسفالت و مشکلات موجود در این حوزه گفت: به‌دلیل عدم کمربندی و مشکلات موجود برای مسافران عبوری از کوهبنان از کانال راه و شهرسازی اقدام کردیم که حدود ۴۰۰ میلیون تومان در قالب قیر، جذب اعتبار شده است.

وی در مورد طرح‌های در دست اقدام در محله دهمیر و شهرک امام رضا(ع) بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که خدمات شهری عادلانه باشد و عملکرد ۳۱ ماهه گویای این حقیقت است لذا علاوه بر آسفالت خیابان‌های اصلی محله دهمیر، تجهیز بوستان این محله نیز در دستور کار قرار دارد.

محسنی افزود: در ۶ ماهه اول سال آتی در شهرک امام رضا(ع) و محله مسجد الرضا ساخت بوستان در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه خیابان ۹ دی نیز که منتهی به شهرک امام رضا(ع) است در سال ۹۵ زیرسازی و آسفالت شده است.

شهردار کوهبنان در مورد زمین‌های بایر و کشاورزی خیابان‌ها گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته تمام تلاش خود را به‌کار برده‌ایم تا اطراف زمین‌های بایر و کشاورزی بلوار آزادی شهر کوهبنان محصور شوند که هم زمینه برای تبلیغات فراهم شود و هم تغییری در المان شهری صورت گیرد.

وی پیرامون رابطه شهردار با شورای شهر اظهار داشت: اختلاف سیاسی در حوزه شهری وجود دارد اما تعامل بسیار خوبی بین اعضای شورای شهر و شهردار مشاهده می‌شود که موجب پیشرفت شهر شده و این خود نشان از انتخاب آگاهانه مردم دارد.

پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری

شهردار کوهبنان بیان داشت: مدیریت منابع مالی مد نظر بوده که در کجا و چگونه خرج شوند در حالی که درآمد ثابت ما جذب عوارض و پروانه بوده اما در حال حاضر به دلیل رکود شاهد کاهش ساخت و ساز در کوهبنان هستیم که این مهم درآمد شهرداری را به شدت کاهش داده و شاید گفت از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰ پروانه ساختمانی در کوهبنان صادر نشده است.

محسنی گفت: همه باید به شهرداری کمک کنند تا شاهد عمران و آبادانی بیشتر باشیم اما با توجه به درآمد پایین شهرداری کوهبنان، حقوق و مزایای کارکنان و کارگران در وقت مقرر پرداخت می‌شود و ما در این بحث هیچ‌گونه عقب‌افتادگی نداریم.

شهردار کوهبنان ادامه داد: همواره بحث بهسازی و روکش آسفالت معابر کوهبنان مد نظر بوده اما با توجه به اینکه برخی زیرساخت‌ها از جمله شبکه فرسوده آب شرب شهر کوهبنان در باند دوم بلوار آزادی و بلوار حضرت امام قرار دارد تا زمان تعویض و اصلاح امور هیچ‌گونه اقدام عمرانی در باند دوم این بلوارها توجیه ندارد.

محسنی گفت: با توجه به آثار باستانی متعدد، ابنیه‌های تاریخی بی‌نظیر، وجود چهار امامزاده واجب‌التعظیم، آب و هوای مساعد و حیات وحش قرق شده، کوهبنان مثل نگینی در دل شهرستان‌های همجوار قرار گرفته لذا به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم تا با مشارکت شهرداری مجموعه‌ای شهربازی زیبا بنا و زمینه برای حضور گردشگران و رفاه بیشتر آنان فراهم شود.

شهردار کوهبنان خاطرنشان کرد: در صورت توجه ویژه مسؤولان استان، کوهبنان می‌تواند به عنوان زیباترین شهر کشور باشد و بسیاری از مردم استان‌های دیگر فقط برای بازدید و حضور به کوهبنان بیایند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۲/ج۴۰/

IMG_2311 IMG_2302 IMG_2299 IMG_2296 IMG_2295

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *