شهردار کوهبنان:از حامیان میراث فرهنگی هستیم و بر احیا و صیانت از آن پایبندیم.

گفت وگویی با محسنی شهردار کوهبنان ،در پی انتقاد سایت کوهبنان امید از عدم نظارت شهرداری  بر ساخت و ساز در محوطه ی پارک برهان الدین، یکی از آثار تاریخی شهر کوهبنان 

شهردار کوهبنان ضمن پرداختن به اهمیت صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی بیان داشت:
میراث فرهنگی و مجموعه ی تاریخی و فرهنگی کوهبنان همچون یک شناسنامه بیانگر هویت تاریخی و ملی این شهر است. کوهبنان قدمتی به بلندای تاریخ  و میراثی بس گرانبهاو ارزشمند دارد که همچون در و گوهر، نیازمند حفاظت و مراقبت می باشد.

وی ادامه داد: آثار فرهنگی و تاریخی از جمله سرمایه های اصلی یک شهر می باشد که باید به خوبی محافظت گردد تا بدون صدمه و تخریب  و برای شناساندن تاریخ و فرهنگ، به نسل های بعدی منتقل شود.

وی ادامه داد:همواره می توان با تکیه بر هویت فرهنگی و تاریخی و استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های تاریخی و آثارباستانی یک شهر ،به توسعه ی پایدار دست یافت که شهر کوهبنان از چنان مرتبه ی بالایی از این قابلیت ها و ظرفیت ها برخوردار است که  با فراهم شدن جاذبه های رفاهی و تفریحی در کناراین آثار باشکوه و ارزشمند ،می تواند به یک “برند گردشگری” معرفی و مبدل گردد.

شهردار کوهبنان:متاسفانه در سالهای اخیر بسیاری از آثار تاریخی مورد بی لطفی و بی توجهی قرار گرفته به طوری که اکنون شاهد فروریختن  وتخریب بسیاری از عظمت های تاریخی در شهرهای همجوار هستیم.

محسنی افزود:شهرداری ها به عنوان سازمان هایی که رسالت سازندگی و عمران و آبادانی شهر را برعهده دارند در واقع حامیان میراث فرهنگی نیز هستند ،چراکه میراث فرهنگی و بناهای تاریخی و باستانی،گنجینه های گرانبهای یک شهر و نمادی از آبادانی هستند.

محسنی ضمن اشاره به مبحث اخیر ایجاد شده در زمینه ی ساخت و ساز در محوطه ی پارک برهان الدین بیان داشت:   بر احیا و مراقبت از میراث فرهنگی معتقدیم و در این زمینه از هیچ تلاشی در راستای زیباسازی، پاکیزگی و حفاظت از مکان های تاریخی و گردشگری کوهبنان، دریغ نکرده ایم.

محوطه ی پارک برهان الدین در طرح تفضیلی ،”پارکینگ روباز” در نظر گرفته شده است و در زمان تصویب طرح تفضیلی ،مورد تایید کارشناسان میراث فرهنگی نیز بوده و هیچ گونه ساخت وسازی در این مکان صورت نگرفته و درآینده نیز هرگونه تغییر با نظارت مراجع ذیربط و نهاد میراث فرهنگی خواهد بود و کاربری این مکان چیزی جز پارکینگ روبازی که تنها با جدول حصار کشی شود ،نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *