برنامه های فرهنگی شهرداری به مناسبت هفته ی زمین پاک تشریح شد

 

محسنی شهردار کوهبنان در گفت وگو با روابط عمومی شهرداری, ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) وگرامیداشت روزجهانی زمین پاک, بیان داشت:

زمین و مسائل مرتبط با آن,دغدغه ی مهمی برای تمامی مردم می باشد, چرا که زمین یک نعمت گرانبهای الهی است که  حفظ ونگهداری آن ازجمله وظایف مهم انسان هااست.

وی افزود: یکی ازمسائل بسیارمهم مرتبط با پاکیزگی زمین, زباله است. میزان تولید زباله و دفن صحیح وبهداشتی آن,ارتباط مستقیمی با محیط زیست وزمین دارد.

شهردار کوهبنان خاطر نشان کرد:هرساله از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته, هفته ی زمین پاک نامیده می شود که یقینا این نامگذاری یادآوری خوبی برای اهمیت زمین و فراموش نشدن پاکیزکی آن خواهد بود.

محسنی شهردار کوهبنان  گفت: با توجه به اینکه شهرداری سهم اساسی درحفظ محیط زیست دارد و قسمت اعظمی ازفعالیت های شهرداری درراستای زیبایی و پاکیزگی زمین می باشد,ازاین رو با مجموعه برنامه های فرهنگی در هفته ی زمین در خدمت مردم هستیم.

ایشان افزود: افتتاح نمایشگاه زمین پاک ( مجموعه ای از کاردستی واشیای درست شده از مواد دورریختنی )از برنامه های شهرداری درسومین روز از هفته ی زمین پاک می باشد که دراین مراسم از شهروند فعال زیست محیطی نیز تقدیر خواهد شد.

همیاری با سفیران پاکیزگی ازدیگربرنامه ها می باشد که پرسنل شهرداری در یک روز به صورت نمادین با سفیران پاکیزگی هم لباس وهمرنگ شده وبه تمیزی شهرمی پردازند.

وی ادامه داد: تهیه ی بروشور در زمینه ی اهمیت نگهداری زمین ,افتتاح رسمی غرفه ی بازیافت از دیگر برنامه های شهرداری در هفته ی زمین پاک می باشد.

وی خاتمه داد: امید داریم در زمینه ی حفظ محیط زیست با همیاری مردم عزیز بتوانیم پروژه ی بازیافت زباله و تفکیک آن به زباله ی خشک و تر را به خوبی به سرانجام برسانیم.

world-earth-day-at-a-school-in-china

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *