بهره‌برداری از پارک بانوان کوهبنان تا پایان امسال
شهردار کوهبنان گفت: پارک بانوان کوهبنان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری کوهبنان به نقل از فارس، یاسر محسنی در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی شهرداری کوهبنان گفت: احداث نماد‌های شهری از علما‌، مشاهیر‌، رزمندگان و شهیدان ‌می‌تواند در معرفی شهرستان کوهبنان به گردشگران داخلی و خارجی نقش محوری داشته باشد.

وی ادامه داد: از این طریق علاوه بر زیبا‌سازی و ایجاد نشاط در بین شهروندان، خاطره خوشی در افکار و اذهان مسافران بر جای می‌گذارد و در نهایت نقش مفیدی در جذب گردشگران از اقصی نقاط کشور و جهان دارد.

شهردار کوهبنان تصریح کرد: محور توسعه کوهبنان بر صنعت گردشگری است بنابراین نماد شهری می‌تواند در این زمینه نقش پر‌رنگی را ایفا کند اما شهر کوهبنان با وجود اینکه از تاریخ و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برخوردار است همچنان از داشتن نماد شهری محروم است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهرستان کوهبنان حدود ۲۰۰ اثر فرهنگی وجود دارد و از جمله موارد نادر در کشور است بنابراین باید تلاش شود که چهره‌های فرهنگی به نسل جوان معرفی شوند که یکی از راه‌های آن، ساخت و نصب تندیس بزرگان در سطح شهر است‌.

شهردار کوهبنان تصریح کرد: تعداد کثیری از جمعیت شهرستان کوهبنان در معادن ذغال‌سنگ مشغول به کار هستند و از نظر روحی و روانی ممکن است دچار خستگی باشند بنابراین تمام تلاش خود را برای احداث، بهسازی و زیبا‌سازی بوستان‌ها و پارک‌های شهر به کار بسته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت شهر کوهبنان را بانوان تشکیل می‌دهند بنابراین مقرر شد تا پارکی در جنب اداره اقتصادی و دارایی کوهبنان ویژه بانوان احداث شود که از نظر امنیت تامین و دسترسی برای تمام بانوان شهر آسان باشد‌.

محسنی اظهار کرد: تاکنون برای ساخت این پارک ۱۶ میلیون تومان هزینه شده که بخشی از کارهای تسطیح و جدول‌گذاری آ
ن انجام شده و امیدواریم با مجوز شورای شهر این پارک تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد‌.

وی تصریح کرد: وظیفه شهرداری به ارائه امور خدماتی و رفاهی محدود نمی‌شود بلکه این نهاد مردمی در قبال اجرا و همکاری در برگزاری امور فرهنگی‌، جشنواره‌ها‌، جشن‌ها‌، جلسات مذهبی و قرآنی‌، برگزاری نماز جمعه و … نیز باید ارائه خدمات کند.

شهردار کوهبنان ادامه داد: با توجه به پایین بودن ساخت و ساز، درآمد شهرداری کوهبنان چندان مناسب نیست اما این مهم نمی‌تواند مانعی برای انجام امور فرهنگی‌، هنری و مذهبی باشد بنابراین شهرداری آمادگی دارد تا نسبت به برگزاری جشن‌های ویژه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نهادهای مربوطه‌‌ همکاری داشته باشد.

وی به عملکرد شهرداری در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: شهرداری کوهبنان را با ۱,۵ میلیارد تومان تحویل گرفتم که به لطف خداوند و همکاری اعضای شورای شهر تا‌کنون ۶۰ درصد بدهی‌ها تامین اعتبار شده است‌.

محسنی یادآور شد: بیش از یک میلیارد تومان از بدهی شهرداری مربوط به حفر کانال‌های گاز‌کشی بود که آسفالت بسیاری از معابر و خیابان‌ها دچار مشکل جدی شده است.

وی افزود: کار لکه‌گیری با توجه به اولویت‌بندی آغاز شده و ۲۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم در صورت عدم وجود سرما‌، بارندگی و یخ‌زدگی کار معابر تا چند ماه آینده به پایان برسد.

شهردار کوهبنان تصریح کرد: حدود ۳۵۰ میلیون تومان برای خرید قیر پرداخت شده و قراردادی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای اصلاح و لکه‌گیری معابر بسته شده و کار با جدیت در حال انجام است‌.

وی تاکید کرد: تنها منبع درآمد شهرداری کوهبنان ماشین‌آلات هستند که بسیاری از آن‌ها با توجه به پایین بودن مدل و‌ فرسودگی از رده خارج شده‌اند و این خود عاملی برای کاهش درآمدهای شهرداری است.

محسنی عنوان کرد: بودجه شهرداری کوهبنان بر اساس یک میلیارد تومان بسته شده که تا‌کنون باید حدود ۷۰ در‌صد آن محقق شود اما با همکاری اعضای شورای شهر‌، فرماندار شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توانسته‌ایم بر مشکلات موجود فائق بیاییم.

سید‌ محمد‌رضا حسینی عضو شورای اسلامی شهر کوهبنان با تقدیر از همکاری شهروندان و تقدیر از خدمات چند ماهه شهردار گفت: شهرداری باید با همکاری بخش خصوصی در چند‌ نقطه شهر مکان‌های تبلیغاتی ‌به صورت مجازی را نصب کند تا نهادها، شرکت‌ها و اصناف بتوانند تبلیغات خود را به صورت منسجم داشته باشند‌.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارهای در دست اقدام شورای شهر برنامه‌ریزی برای بهسازی و ساخت بوستان‌ها و پارک‌های درون شهری است تا مردم شهرستان و مسافران بتوانند لحظاتی به یاد ماندنی را در فضاهای شاداب و با طراوت شهر سپری کنند.SAM_0943

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *