گزارش رادیویی مهندس محسنی شهردار کوهبنان با رادیو کرمان

شهردار کوهبنان در یک گزارش تلفنی با رادیو کرمان گزارش کاملی از وضعیت کوهبنان و برنامه ها و پروژه ها در کوهبنان را اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری کوهبنان، کوهبنان از جمله شهرهای استان کرمان است که جاذبه های گردشگری متنوعی دارد.کوهبنان در فصل بهار و تابستان دارای مناظر زیبا و منحصر به فردی است که می تواند حوزه گردشگری را در شهرستان متحول کند. در این ارتباط با مهندس محسنی شهردار فعلی کوهبنان گفتگو کردیم.

مهندس یاسر محسنی در خصوص مدت مسئولیت خود به عنوان شهردار کوهبنان اظهار داشت : نزدیک به ۲ ماه از زمان تصدی من به عنوان شهردار می گذرد.

شهردار کوهبنان در خصوص وضعیت کلی و منطقه ای کوهبنان تصریح کرد : کوهبنان ، در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمان با مساحت ۳۸۷۰ کیلومتر می باشد که مامن و ماوای مشاهیر و عرفای بزرگی از جمله شاه نعمت ا.. ولی ، برهان الدین ، شمس الائمه کوهبنانی ، ابو اسحاق منجم و ریاضی دان ، که می توان از آنها به عنوان سرمایه عظیم معنوی کوهبنان نام برد.

شهردار کوهبنان ادامه داد : وجود ۳۵۰ اثر تاریخی و آرمیدن ۴ امامزاده واجب التعظیم کوهبنان را به عنوان قطب فرهنگی و کلکسیون آثار تاریخی و گردشگری معرفی کرده است.

وی افزود : کوهبنان به واسطه وجود ۲۳ خانه تاریخی ، ۱۱ بافت قدیمی و سنتی ، قلعه دختر( معبد آناهیتا ) ، قلعه ده علی، گنبد آخوند، حمام چماه که به سبک حمام گنجعلی خان ساخته شده است و درختان “سَبل” قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارند به عنوان شهر دارای جاذبه گردشگری معرفی شده است.

مهندس محسنی به وضعیت شهرسازی و مبلمان شهری کوهبنان اشاره کرد و افزود : شهر کوهبنان از شرایط آنچنان مطلوبی برخوردار نیست و با حجم مشکلات خصوصا در حوزه اقتصادی مواجه هستیم که بر سایر حوزه ها از جمله حوزه اجتماعی نیز تاثیر گذار بوده است.

شهردار کوهبنان یاداور شد عدم توازن و تعادل بر توزیع منابع و امکانات سرمایه ای ، شکاف بزرگی را ایجاد کرده است که بر طبق ماده ۱۲۳ برنامه پنجم قانون بودجه ، تقسیم عادلانه منابع مالیات بر ارزش افزوده است که امروزه به عنوان بزرگترین چالش با آن مواجه هستیم.

وی خاطر نشان ساخت : از ۸ میلیارد ریالی که از منابع مالیات بر ارزش افزوده در این شهر و دو شهر همجوار تقسیم شده تنها ۲۴۰ میلیون ریال آن صرف شهرداری کوهبنان شده و این در حالی است که بالغ بر ۶۰ درصد از مواد معدنی از این شهر استحصال می شود.

مهندس محسنی تاکید کرد : پیرو فرمان حضرت امام خمینی (ره) سرمایه شرکت ها و معادن باید در راستای توسعه همان شهر هزینه شود و طبق گفته استاندار نحوه توزیع ارزش افزود باید مورد بازنگری قرار گیرد و اگر این این مهم محقق شود بسیاری از مشکلات در حوزه شهرداری مرتفع می گردد.

وی در پاسخ به این که آیا انچه به عنوان خط مقدم مشکلات وجود دارد بحث مالی است ، گفت : قسمت اعظم منابع شهرداری و نزدیک به ۷۰ درصد آن در بحث فروش پروانه و تراکم است که متاسفانه ، در شهرهای کوچک به دلیل رکودی که وجود دارد این مسئله تعطیل می باشد.

شهردار کوهبنان در خصوص سوال یکی از شهروندان کوهبنانی مبنی بر نامناسب بودن وضعیت آسفالت کوچه و خیابانها وضعیت جمع اوری زباله ها ، مناسب نبودن وضعیت پیاده روها و معابر همچنین ورودی شهر و غسالخانه اظهار داشت : در ارتباط با وضعیت آسفالت در حال پیگیری و بررسی هستیم ، همچنین در خصوص جمع آوری سطل های زباله از سطح شهر اقدام شده و اطلاع رسانی در خصوص بیرون گذاشتن زباله در ساعات مشخص صورت گرفته است.

مهندس محسنی تصریح کرد : غسالخانه کنونی که مورد استفاده است شرایط مطلوبی ندارد.در هفته دولت یکی از پروزه هایی که گلنگ زنی شده و اعتباری بالغ بر ۹۰ درصد این پروژه جذب شده پروژه غسالخانه جدید است که کمتر از ۶ ماه دیگر افتتاح و مورد بهره داری قرار می گیرد.

شهردار کوهبنان در پایان از مسئولین شهرستان ، امام جمعه کوهبنان ، نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس ، فرماندار و شورای اسلامی شهر کوهبنان به دلیل حمایت شان تقدیر و تشکر کرد.

index

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *