شهردار کوهبنان:آلایندگی معادن کوهبنان باید مورد بررسی قرار گیرد

شهردار کوهبنان گفت: بحث آلایندگی و ارزش افزوده مرتبط با معادن کوهبنان جای بحث و بررسی بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کوهبنان به نقل از فارس ، یاسر محسنی در آیین معارفه خود به عنوان شهردار کوهبنان اظهار داشت: ‌کوهبنان شهری با پیشینه تاریخی عظیم و سرشناس است که مردمی والاهمت و دیندار در آن زندگی می‌کنند.

وی عنوان کرد: این شهرستان به دلیل داشتن معادن غنی ذغال‌سنگ به عنوان قطب معادن استان کرمان شناخته می‌شود و با توجه به معادن غنی ذغال‌سنگ‌، سنگ‌آهن، خاک نسوز، گچ و … نامیدن شهر کوهبنان به عنوان بهشت معادن کرمان تعبیری دور از ذهن و نابه‌جا نیست.

محسنی افزود: با همه این اوصاف بحث آلایندگی و ارزش افزوده مرتبط با معادن کوهبنان جای بحث و بررسی بیشتری دارد و از مظلومیت کوهبنان همین بس که این شهر دارای راه مواصلاتی مستقل نیست.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری کوهبنان به دلیل کمبود نقدینگی و اعتبارات دارای مشکلات عدیده‌ای است و از مهم‌ترین مسائل و مشکلات وضعیت بحرانی خیابان‌ها‌، کوچه‌ها‌، ورودی و خروجی شهرستان، ماشین‌آلات فرسوده ‌شهرداری و … است.

محسنی خاطر نشان کرد: فائق آمدن بر این مشکلات یک‌شبه امکان‌پذیر نیست و برای برطرف ساختن این مشکلات نیازمند یاری و کمک مردم و مسئولان هستیم.

وی با بیان برنامه‌های خود در کسوت شهردار کوهبنان گفت: امیدواریم بتوانیم در مسیر جلب رضایت حق تعالی و مردم با استفاده از ظرفیت‌های موجود این شهرستان در آینده حرکت اساسی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و جذب سرمایه‌گذاران داشته باشیم و قدمی در رشد و تعالی هر چه بیشتر شهر برداریم.

عاطفه عابدی معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان نیز گفت: مشکلات و کمبود بودجه در بسیاری از شهرستان‌ها وجود دارد و این مسائل بارها در جلسات و همایش‌های مختلف به چالش کشیده شده و مورد بررسی قرار گرفته است که نهایتا نظر بر این بوده که با بررسی مکانی و نظرات کارشناسی این مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: در زمینه ‌پروژه‌ها‌ و طرح‌های مطرح شده تنها زدن کلنگ کافی نیست و باید به ادامه طرح و به سرانجام رساندن پروژه فکر شود، چه بسا که بسیاری از پروژه‌ها افتتاح شده اما هنوز پایان نیافته است.

عابدی افزود: انجام طرح‌های پیشنهادی و اتمام پروژه‌ها نیازمند یک همت والا و جمعی است و با همیاری و مشارکت مردم و بخش خصوصی می‌توان کارها و طرح‌ها را به مرحله‌ عمل رساند.

وی گفت: با وجود ظرفیت‌های بالایی که در شهرستان کوهبنان مشاهده می‌شود، این منطقه بستر و امکان توسعه و پیشرفت‌های بیشتر در زمینه ‌اقتصادی را دارد که این امر با در نظر گرفتن وضعیت شهر و اجتناب از تک‌روی و روی آوردن به فعالیت‌های تیمی و گروهی امکان‌پذیر است.

SAM_0941

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *