شهرداری در اندیشه پروژه‌های بزرگ فرهنگی

shardarیاسر محسنی شهردار شهر کوهبنان درزمینه ی ضرورت ایجاد فرهنگسرا در شهر کوهبنان اظهار داشت: اقتصاد و فرهنگ دو مقوله مهم است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و همراهی همیشه این دو کلمه نمایانگر این است که جامعه‌ای تکامل می‌یابد که در زمینه اقتصاد و فرهنگ رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه گستره فرهنگ به وسعت زندگی اجتماعی انسان است، افزود: در جامعه باید از تمام توانایی‌ها و نیروهای فکری موجود برای توسعه و پیشرفت حوزه‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ اسلامی استفاده شود.

محسنی بیان داشت: صرف برنامه‌های فرهنگی ملاک کار فرهنگی نیست، برنامه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای طراحی شود که ضمن پرداختن به اصول و مبانی فرهنگ اسلامی، حداکثر بهره‌برداری از آنها به عمل آید.

وی ضمن ضروری شمردن ایجاد فرهنگ‌سرا در شهر افزود: وجود فرهنگسرا در یک جامعه زمینه پویایی بخش‌های دیگر جامعه را فراهم می‌کند و بنیادهای فرهنگی را تحکیم می‌بخشد.

محسنی اظهار داشت: برنامه‌ریزی کارهای فرهنگی به صورت پراکنده شاید بتواند تا حدی موجب رشد فرهنگی شود، اما توسعه و رشد واقعی فرهنگی زمانی میسر می‌شود که مکانی مانند فرهنگسرا در شهر وجود داشته باشد که موجب تمرکز و ساماندهی عناصر فرهنگی شود.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی امری فراگیر است و تنها وظیفه ارگان خاصی نیست، افزود: هر اداره در کنار کارهای تخصصی خود کارهای فرهنگی نیز باید داشته باشد که با وجود فرهنگسرا علاوه بر هماهنگی و ساماندهی کارهای فرهنگی یک ارتباط تنگاتنگ فرهنگی نیز بین ادارات برقرار می‌شود که به نوبه خود اثرات خوبی در پی دارد.

شهردار کوهبنان خاطرنشان کرد: شهر کوهبنان با پیشینه درخشان فرهنگی فاقد یک مجموعه کامل به نام فرهنگسراست که شاید گاهی اوقات توجیه قابل قبولی برای عدم اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی در این شهر بوده است.

وی ادامه داد: نیاز کوهبنان به یک مجموعه فرهنگی به نام فرهنگ‌سرا یک نیاز جدی است که دغدغه شهرداری در سال جاری طرح‌ریزی مناسب برای ایجاد آن است.

محسنی با بیان اینکه وجود فرهنگسرا در شهر تزریق بودجه بیشتر را می‌طلبد، افزود: ساخت فرهنگسراها همیشه با نام شهرداری گره خورده است، اما دستگاه‌های اجرایی و متولیان فرهنگی نیز باید برای تحقق یافتن این امر پا به عرصه بگذارند و یقینا همکاری فرهنگی دستگاه‌های اداری و اجرایی با نهادهای فرهنگی در پیشبرد بهتر و کارآمد طرح‌های کلان فرهنگی تاثیرگذار است.

محسنی گفت: امیدواریم با بسترسازی مناسب فرهنگی در شهر کوهبنان از طریق فرهنگسرا از پر کشیدن سرمایه‌های گرانبهای انسانی جلوگیری کنیم و با شناسایی و بهره‌گیری از نیروهای مشتاق و با انگیزه به ویژه جوانان، فرهنگسرایی بزرگ توام با پروژه‌های بزرگ فرهنگی برپا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *